Posted at: 17.05.2024
# 1
Karavanški predor v Avstriji: Splošne informacije
image

Dopustniki, ki potujete v Avstrijo s slovenskega Jadrana ali iz Ljubljane, morate biti pozorni na nekaj stvari. Enostavna uporaba cestnega predora s slovensko vinjeto na primer ni mogoča; za dostop do tunela je treba plačati posebno cestnino.

Trenutni statistični podatki razkrivajo, da v konicah dnevno skozi predor Karavanke pelje približno 30.000 vozil. Tudi izven počitniške sezone ali poletnih koncev tedna je obseg prometa precejšen, saj predor uporablja približno 10.000 vozil.

Glede na veliko število potnikov občasni prometni zastoji niso presenetljivi. Toda zakaj se toliko posameznikov vsak dan odloči za cestni predor? Tu so ključni vpogledi, ki smo jih zbrali o poti.


Dolžina Karavanškega predora

Trenutno delujoča cev Karavanškega predora je dolga 7864 metrov. Nova cev, ki je s 7948 metri še daljša, bo kmalu začasno nadomestila zahodno cev. Dolžina predora je pogojena z njegovo traso skozi Karavanke, del Apneniških Alp. Brez tega predora bi se vozniki soočili z dodatno uro potovanja, da bi premagali isto razdaljo.


Vožnja od Jesenic (Slovenija) do Beljaka (Avstrija) skozi Karavanški predor

Karavanški predor povezuje dve veliki avtocesti. Če se vaše potovanje začne v Sloveniji, se boste odpravili proti predoru na Avtocesti A2, avtocesti, ki povezuje več evropskih meja. Ta pot se razteza od Hrvaške čez Slovenijo, skozi glavno mesto Ljubljano in doseže majhno mesto Jesenice na Gorenjskem. V Ljubljani se A2 križa z A1, ki vodi do slovensko-madžarske meje.


Z vožnjo proti severu skozi predor boste prispeli v Beljak v Avstriji. V Avstriji je A2 znana kot Karawankenautobahn A11, ki je podaljšek A10 Tauernautobahn. A10 se razteza po velikem delu Avstrije in se konča blizu Salzburga, blizu nemške meje. Strateška lokacija Karavanškega predora in njegovih povezovalnih avtocest poudarja njegov pomen pri povezovanju več regij in držav.


Obnovitvena dela: Druga cev

Zaradi velikega dnevnega prometa je Karavanški predor dosegel svojo zmogljivost. Za ohranitev varnosti se od leta 2018 gradi druga cev predora, ki naj bi bila dokončana do leta 2025. Ko bo nova cev začela delovati, bo "stara" cev obnovljena.


Ko so omenjeni izrazi, kot je "pripravljalna faza generalne prenove 01 km", se nanašajo na ta pomemben projekt gradnje in prenove. Celotna gradbena dela bodo predvidoma zaključena do leta 2027, nato pa bosta obe cevi v celoti obratovali.

# 2
Prometno opozorilo v predoru Karavanke: alternativne poti
Train goes into the tunnel Če pride do zastoja pri Karavanškem predoru, je priporočljivo, da vnaprej poiščete alternativno pot. Tukaj je nekaj možnosti:
Iz Slovenije:
  • Loiblpass: Ta pot poteka od Tržiča do Ferlacha in je izvedljiva alternativa.
  • Wurzenpass: Drugi bližnji prehod, Wurzenpass, omogoča pot od Jesenic skozi Kranjsko Goro do Beljaka. Začnite na R201 v Sloveniji in nadaljujte na B109 (Wurzenpass St.) v Avstriji.

Pomembni premisleki:
  • Omejitve: Te poti niso primerne za voznike s priklopniki.
  • Čas potovanja: zaradi nižjih omejitev hitrosti in obvoza čez Alpe pričakujte daljši čas potovanja.
  • Alternative: V najslabšem primeru boste morda morali presedlati na vlak ali druge oblike javnega prevoza.
Z vnaprejšnjim načrtovanjem in upoštevanjem teh alternativ se lahko izognete zastojem in zamudam pri Karavanškem predoru.
# 3
Posodobitev prometa v predoru Karavanke
image

Vozniki v bližini Jesenic v Sloveniji pogosto potrebujejo veliko potrpljenja. Če poslušate prometna poročila in slišite obvestila, kot so "Trenutni prometni zastoj Karavanke" ali "Zastoj Karawankentunnel live today", bodite pripravljeni na morebitne zamude.

Tukaj si lahko tudi gledate prehod skozi Karavanški predor v Sloveniji v realnem času.


Promet v obe smeri

Prometni zastoji običajno nastanejo v obe smeri. To pomeni, da se lahko potniki, ki gredo iz Slovenije v Avstrijo, pa tudi tisti, ki gredo v nasprotni smeri, soočajo s čakalnimi dobami na mejnem prehodu.


Vzroki za zastoje: zaprtje predora Karavanke
Več dejavnikov lahko povzroči prometne zastoje v predoru Karavanke:
  • Nesreče: Nesreča v predoru lahko povzroči velike motnje.
  • Okvare vozila: Pokvarjen avtomobil ali tovornjak, ki blokira vozni pas, lahko povzroči zamude.
  • Cestna dela: Gradbišča pred ali za predorom pogosto upočasnijo promet.
  • Velik obseg prometa: Povečan promet med poletnimi počitnicami.
  • Mejni nadzor: Varnostni pregledi na meji lahko vodijo do varnostnih kopij.
  • Zaprtje zaradi gradnje: Predor bo morda zaprt zaradi vzdrževanja ali popravil.
  • Dogodki in vreme: Maratoni, neugodne vremenske razmere in drugi dogodki lahko tudi ustavijo promet.

Vzrokov za zamude v povezovalnem predoru Jesenice–Beljak ob Faaker Seeju je več. Trenutno ni nobenih zaprtij ali znanih težav, ki bi lahko povzročile dolgotrajne zastoje. Vsekakor pa je pred potovanjem v Avstrijo pametno preveriti trenutno stanje, da se izognete morebitnim napovedanim oviram. Enako velja za vaše povratno potovanje v Slovenijo.


Izogibanje večjim prometnim zastojem pri predoru Karavanke

Preden se približate Jesenicam in cestninski postaji Karavanke, preverite lokalne prometne razmere. Nekaj kilometrov stran bo morda že prepozno in lahko se znajdete v dolgi čakalni vrsti.

Če želite ostati na tekočem, so lahko podatki v realnem času zelo koristni. Čeprav so radijske novice uporabne, je druga možnost spletna kamera v živo v Karavanškem predoru. Preprosto poiščite "Livecam Karawankentunnel" na spletu in spremljajte promet. To je še posebej koristno za potovanja ob koncu tedna ali počitnicah.

# 4
Cestnina pri predoru Karavanke
View of the Slovenian motorway

Prej smo razpravljali o cestnini za predor Karavanke, vendar je treba upoštevati ključne podrobnosti, predvsem zato, ker je vsak "konec predora" v pristojnosti različnih organov ali infrastrukturnih podjetij.

Na slovenski strani nad cestnim predorom skrbi DARS, na avstrijski strani pa ASFINAG. Gre za edinstven scenarij, kjer dva subjekta skupaj upravljata cestni odsek, kar je potrebno zaradi lokacije predora na meji, zaradi česar je to izjemen primer.

Cestnina za predor Karavanke se pobira na cestninski postaji Hrušica, če vstopate iz Slovenije. Cestnino lahko poravnate na licu mesta z različnimi načini plačila (gotovina, kreditna kartica ali bančna kartica). Za pogoste uporabnike tunela točkovna kartica omogoča predplačilo za več voženj. Medtem ko za predor Karavanke ni potrebna vinjeta, je za prejšnji odsek (Avtocesta A2) potrebna, zato si jo ne pozabite priskrbeti pred potovanjem.